Page 20 - MATIES_16
P. 20
- 'Ελεύθερα θέματα
Η ΣΥΜΒΟΛΉ ΤΩΝ ΓUΝΕΩΝ ΕΙΣ
ΤΗΝ ΑΓΩΓΗΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Τοϋ Έπιπuρc~yοϋ ΓΚΙΚΑ ΚΩΝ)ΝΟΥ
Π οίοι ίlμως, πρέr.ει γά εr•.-.ι σί γο•ιείς γιGι. νiι. ~πι ά.Οu'ιαμfας τ<.i>ν r.-αιΟιών, δ8ηγεί !i; t~φα).μtνο,ι Οplμ.~'Ι,
τύχουv χα! τήν ΟύΟΥ.Ι.1λΟΥ •αύτην ιir.ο:πολή~ •ωv; πρός τiι.ς ψυχιχiι.ς ά•ιωιιιχλίσ.ς. Ί'b πσ.ιο! r.ο:'ι ~χει clνα·
τρσψη μέσα εις tό θερμο-ιιήπιον τij; ύπερ6ολιχή; clyι.ί
Π ρώτιστοv χαθήχον τών γονέων διά. μίσ.v Υn.λήν ~ης, Οά λuγi~~ στiς ~ρώ~ε; ά.•r:ιξΟΟ-:η~ε.; ~i,; ;ωr,;.
Έ•ιώ θiiπρεπε νiι. σuνειθ!ζil ν' άγωγίζετσ.ι, •ιά. πσ.λσ.ί"!j
dγωγήν εlναι τό • l1 ΑΡΑΔΕΙΓλl Λ-, διότι σήμερο•ι οί καί νά νικά. 'Ότα.ν lμ«θε vά τό ύπηρετοu•ι δισ.ρκώ;
r.αιδαγωγο! δεν ίJύγα;γται γά ένεργήσοuν με ιιόνη•ι τήν ' ' ''Αφ'ιvοvτσ.ς σ'ΤΟ παιδ! μια ε'λεyχομειΙιη α' νιξαp-τησια
έξουσίαν των. Τερασ:ία ε!γαι ή ~ο.ίορασις τοu ο.αρσ. ' ' , , ,θa -τοίί μάθωμι va pυθμtζη -τό πpόypαμ,μά -του σύμ,-
φωvα με τις ττpαγμ.ο.τικις αναyκις του.
δείγι,ι.σ,τος ε!ς τό παιδl, γι' σ.ότό παιδαγωγός σημσ.lνzι δέν ΟάχJJ τό θιiρρο;; γά λύσ-ι;ι μό•10 τοu ο;')τε τά μι·
χρ6τερσ. r.ρο6λΥιμ'Χ•α τής ζωής. Τό πσ.ιοι πρέπει νά
ξανσ.π«ιοαγωγώ τbν έσ.•Jtό•ι μου. 'Β μεγ ίJιδασκσ.λία
νοιώσ11 m! τόν πόνον κ«! τήν ::sτε•ιοχώριαν. Καί τήν
ε!•ισ.ι εργογ τών οιδσ.σκάλω•ι τό οέ r.σ.pάδειγμα ε!νσ.ι
χσ.ράν άλλά χσ.ί 'ή•ι λύπην, τήv έλεuΟερία.ν ιiλλά. κα!
iρyον τώv γονέωγ. Ότσ.γ ί\λο-. τά πσ.ιδιά ουνηθοΟv ·ιά
. . 1 --:ην στερη::sιν. 'Π ~οιαρκ.ν, ς μεσοι'.,L.Pοησις τω- ν γονε' ων εί
κύψουν ~·! σε6σ.σμόv ει~πρός είς :ό r.σ.ράδειγμα τιί)•/ vσ.ι χσ.τσιq;ρεπtική. J1εριορ!ζει τήν πρωτο&uλίσ.v χα!
yr,vέω•ι -::ι•)'Ι, ή χρίσ:; :ης οίκογενειαχiι; iγωyrι; Χ.'Χί δέν ιiνιχπτύσσει τό θάρρος, τή•ι τόλμην mί τήν δούλη-
iι σύrι..υσις, -Jγtις χσ.ρσ.κ•ηρίζει -;ήv σηι~εριvήν νεοi.αίσ.·ι - - ... ... ; .. ,,. . . . ..σtν το~ ι.:αι~οιοu. Τ1~ 11εταοα~λ"'ι~εt ε.; α.ο~uλ!ίν κα:.ι α-
Οά lχει ξεπερσ.σθjι· τολμ.σν πλιiσμα. Π οτέ δέv πρέπ•ι νά οε/χγωμεν έμπρός
στό παιδ! δτι cpο6ούιιεθα. Τό πσ.ρι.ίοειyμ« το!) θαρρσ.·
cΕ-:έρα. τ:ρο!.Υι:6θtatς ε!να.t i1 χρτ;~ιμ01:.ι;,!ησι; ~·jσ-::η~
λέοu ά.τόμοu, έr.ιopi εuεργε.ικiι. r.6-ντοτε rr..h Π'Χιοί. !'\όι
ρCι:ητος η επ1ε1κείσ.ς. 11 ολλο! γονείς έφσ.ρμ6ζοuν (;)ς
κiνωμε τά παιδιά «tσιόδοξσ., τολμηρά :;c.ιχί άφο6σ.. ΝQι.
μέσον ιiyωyής τήv ύπερ6ολι:;c.ήν σ.~στηρότr;τα ·.ισ.ί άλλοι vσ,ιώσουγ δτι ά•ι χά.σeιυν τό θάρρος τοu,;, lχσ.σαγ τiι.
'n• • 6 .. · .. ' · - • ;., ....1-:Ύ ν 1.)Τ.;ερ ?1,ικτιν αγατ.η'ι. Ο"'~-:ε -:ό ε•;α <ί~-:ε ~:J ι:J.tJ.?
όοrιΥεί είς τόν όρθό•ι δρόμι:,γ. \ιο.ερ6ολική σ.ύστη r.αντα.
ρδτης κσ.! ή τιμωρίσ. δέν μορφώνει. Τούνσ.ντίον κσι..τcι- Έτεροι σημαγτικο! πσ.ριiyοντε~ οιά μ!σ.•1 :;c.ιχλή'Ι
άγωyήν είνσι..ι: Νά μή•ι έπιτρέπεται στά. πσ.ιοιά νά μ!·
... ..r.ν'tγει μ1aα. σ:~1 r.αtQ~~· 't•α; ω•ρα.tιι;ι-, :~ρας τα,-,εις :ι.α1. ~οη
μtοuργεί έπανσ.στσι..τικrι•ι πρόχλησιν. Ή ύπερ6ολιΥ.ή d-
yιiπη, έπ!σης, εμcpα•ιιζομένη κυρίως &τσ.ν τό π«ιο! εί
νσ.ι τό μογαδιχόν έv '°il οίκογενεlq;, τό ιιετσ.6άλλει ε!;
ά.6σuλοv ον, χωρ!ς θέλησιν χσ.t χιχρσι..κτi'jρσ..
οι yονεrς πρέπει νά yνωρ!ζουν τ! ζητοϋν iπ' τδ
πα.ιοί. Δέv πρέπει r.οτέ •ιά λη-:;μονοi)•ι δ.ι το:ί't_ο εlνιχι
ivσ. ον άτελές &.κόμη κσ.! ·ι' ir.ιλα.116άνωντσ.ι Ο.ι έvίο'ίε
πρέπει •νά περν5. σψουγyιiρι ε!ς τά μιχροσ.μ«ρτήμσ.τ:ί
του ·.ια! τGι. συγγνωστά σcpάλματιi τοu~. 11 ρέπει •ιά δώ
σουν ατό r.σ.ιδi •ιά κατιχλά61J i\τι όr.οιαοi,r.ο:ε -.:οι·rή
κσ.! άν όποστ"Ϊ) δέν θά ε!νσ.ι !κσ.vή έμπρός ε!ι; τήν λύπη·ι
κα! τόν πόνο τώγ γονέων του. '!'ότε θά του γεγ•;ηθη
μέσα του 11 έο.ιθυμ!σ. viι. -.:ρr;ζεvήσ"ΙJ εόχιχρίσ:ησιν .ε!;
τούς γονεtς του διά τών πράξεών του κα.! θά κάμ\/,
δπωσδήποτε 1 αότό πο:J θέλουν ο{ γονείς "tOU.
Άλλiι. γε•ιν5.τα.ι έντσ.ϋθσ. .:? έρώτημα: Τ! θiι. -.:ρέ
πει νiι. χά1ιου•1 οι yο•ιείς νά ιιΥ) τιμωρήσουν τά πσ.ι·
οι6. τους; θά τά τιμωρήσουν. 'Γιμωρίσ.ν δμω; οικσ.lιχv,
λογι:;c.ήν Υ.α! Ο'Jγχεκριμένην. Π p!rιtειμέvου νiι. έλέyξω
με τό πιχιδ! δι' lν σφ«λμα ται.ι, Ο' iρχ!ζωμε άπiJ κά
ποια έπιτυχίσ. του. Άν άρχίσωμε άπό τό σφάλμα, τό
άr.οθαρρύ•ιωμε κα! δέν έπιτυγχά.γομε τήν διδρθωσιv.
Πολ).ο! γονεr; οέν γ•ιωρίζσυν Ι;-;:1 ή όπερ6ολιχή
ιiγ6.πη Υn.ί ή &.περ!σχεπτσ> ύποχι:ιρησις ε!ς δλσ.ς τάς
1δ