Page 20 - MATIES_16
P. 20

- 'Ελεύθερα θέματα

       Η ΣΥΜΒΟΛΉ ΤΩΝ ΓUΝΕΩΝ ΕΙΣ
          ΤΗΝ ΑΓΩΓΗΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

                                                                                                         Τοϋ Έπιπuρc~yοϋ ΓΚΙΚΑ ΚΩΝ)ΝΟΥ

    Π οίοι ίlμως, πρέr.ει γά εr•.-.ι σί γο•ιείς γιGι. νiι. ~πι­                                          ά.Οu'ιαμfας τ<.i>ν r.-αιΟιών, δ8ηγεί !i; t~φα).μtνο,ι Οplμ.~'Ι,

τύχουv χα! τήν ΟύΟΥ.Ι.1λΟΥ •αύτην ιir.ο:πολή~ •ωv;                                                       πρός τiι.ς ψυχιχiι.ς ά•ιωιιιχλίσ.ς. Ί'b πσ.ιο! r.ο:'ι ~χει clνα·
                                                                                                         τρσψη μέσα εις tό θερμο-ιιήπιον τij; ύπερ6ολιχή; clyι.ί­
    Π ρώτιστοv χαθήχον τών γονέων διά. μίσ.v Υn.λήν                                                      ~ης, Οά λuγi~~ στiς ~ρώ~ε; ά.•r:ιξΟΟ-:η~ε.; ~i,; ;ωr,;.
                                                                                                         Έ•ιώ θiiπρεπε νiι. σuνειθ!ζil ν' άγωγίζετσ.ι, •ιά. πσ.λσ.ί"!j
dγωγήν εlναι τό • l1 ΑΡΑΔΕΙΓλl Λ-, διότι σήμερο•ι οί                                                     καί νά νικά. 'Ότα.ν lμ«θε vά τό ύπηρετοu•ι δισ.ρκώ;

r.αιδαγωγο! δεν ίJύγα;γται γά ένεργήσοuν με ιιόνη•ι τήν                                                  ' ' ''Αφ'ιvοvτσ.ς σ'ΤΟ παιδ! μια ε'λεyχομειΙιη α' νιξαp-τησια

έξουσίαν των. Τερασ:ία ε!γαι ή ~ο.ίορασις τοu ο.αρσ.­                                                    ' ' , , ,θa -τοίί μάθωμι va pυθμtζη -τό πpόypαμ,μά -του σύμ,-
                                                                                                                   φωvα με τις ττpαγμ.ο.τικις αναyκις του.
δείγι,ι.σ,τος ε!ς τό παιδl, γι' σ.ότό παιδαγωγός σημσ.lνzι                                               δέν ΟάχJJ τό θιiρρο;; γά λύσ-ι;ι μό•10 τοu ο;')τε τά μι·
                                                                                                         χρ6τερσ. r.ρο6λΥιμ'Χ•α τής ζωής. Τό πσ.ιοι πρέπει νά
ξανσ.π«ιοαγωγώ τbν έσ.•Jtό•ι μου. 'Β μεγ ίJιδασκσ.λία
                                                                                                         νοιώσ11 m! τόν πόνον κ«! τήν ::sτε•ιοχώριαν. Καί τήν
ε!•ισ.ι εργογ τών οιδσ.σκάλω•ι τό οέ r.σ.pάδειγμα ε!νσ.ι
                                                                                                         χσ.ράν άλλά χσ.ί 'ή•ι λύπην, τήv έλεuΟερία.ν ιiλλά. κα!
iρyον τώv γονέωγ. Ότσ.γ ί\λο-. τά πσ.ιδιά ουνηθοΟv ·ιά
                                                                                                         . . 1 --:ην στερη::sιν. 'Π ~οιαρκ.ν, ς μεσοι'.,L.Pοησις τω- ν γονε' ων εί
κύψουν ~·! σε6σ.σμόv ει~πρός είς :ό r.σ.ράδειγμα τιί)•/                                                  vσ.ι χσ.τσιq;ρεπtική. J1εριορ!ζει τήν πρωτο&uλίσ.v χα!

yr,vέω•ι -::ι•)'Ι, ή χρίσ:; :ης οίκογενειαχiι; iγωyrι; Χ.'Χί                                             δέν ιiνιχπτύσσει τό θάρρος, τή•ι τόλμην mί τήν δούλη-

iι σύrι..υσις, -Jγtις χσ.ρσ.κ•ηρίζει -;ήv σηι~εριvήν νεοi.αίσ.·ι                                         - - ... ... ; .. ,,. . . . ..σtν το~ ι.:αι~οιοu. Τ1~ 11εταοα~λ"'ι~εt ε.; α.ο~uλ!ίν κα:.ι α-

Οά lχει ξεπερσ.σθjι·                                                                                     τολμ.σν πλιiσμα. Π οτέ δέv πρέπ•ι νά οε/χγωμεν έμπρός
                                                                                                         στό παιδ! δτι cpο6ούιιεθα. Τό πσ.ρι.ίοειyμ« το!) θαρρσ.·
    cΕ-:έρα. τ:ρο!.Υι:6θtatς ε!να.t i1 χρτ;~ιμ01:.ι;,!ησι; ~·jσ-::η~
                                                                                                         λέοu ά.τόμοu, έr.ιopi εuεργε.ικiι. r.6-ντοτε rr..h Π'Χιοί. !'\όι
ρCι:ητος η επ1ε1κείσ.ς. 11 ολλο! γονείς έφσ.ρμ6ζοuν (;)ς
                                                                                                         κiνωμε τά παιδιά «tσιόδοξσ., τολμηρά :;c.ιχί άφο6σ.. ΝQι.
μέσον ιiyωyής τήv ύπερ6ολι:;c.ήν σ.~στηρότr;τα ·.ισ.ί άλλοι                                              vσ,ιώσουγ δτι ά•ι χά.σeιυν τό θάρρος τοu,;, lχσ.σαγ τiι.
'n• • 6 .. · .. ' · - • ;., ....1-:Ύ ν 1.)Τ.;ερ ?1,ικτιν αγατ.η'ι. Ο"'~-:ε -:ό ε•;α <ί~-:ε ~:J ι:J.tJ.?
όοrιΥεί είς τόν όρθό•ι δρόμι:,γ.  \ιο.ερ6ολική σ.ύστη­                                                    r.αντα.

ρδτης κσ.! ή τιμωρίσ. δέν μορφώνει. Τούνσ.ντίον κσι..τcι-                                                       Έτεροι σημαγτικο! πσ.ριiyοντε~ οιά μ!σ.•1 :;c.ιχλή'Ι
                                                                                                         άγωyήν είνσι..ι: Νά μή•ι έπιτρέπεται στά. πσ.ιοιά νά μ!·
... ..r.ν'tγει μ1aα. σ:~1 r.αtQ~~· 't•α; ω•ρα.tιι;ι-, :~ρας τα,-,εις :ι.α1. ~οη

μtοuργεί έπανσ.στσι..τικrι•ι πρόχλησιν. Ή ύπερ6ολιΥ.ή d-

yιiπη, έπ!σης, εμcpα•ιιζομένη κυρίως &τσ.ν τό π«ιο! εί­

νσ.ι τό μογαδιχόν έv '°il οίκογενεlq;, τό ιιετσ.6άλλει ε!;

ά.6σuλοv ον, χωρ!ς θέλησιν χσ.t χιχρσι..κτi'jρσ..

    οι yονεrς πρέπει νά yνωρ!ζουν τ! ζητοϋν iπ' τδ

πα.ιοί. Δέv πρέπει r.οτέ •ιά λη-:;μονοi)•ι δ.ι το:ί't_ο εlνιχι

ivσ. ον άτελές &.κόμη κσ.! ·ι' ir.ιλα.116άνωντσ.ι Ο.ι έvίο'ίε

πρέπει •νά περν5. σψουγyιiρι ε!ς τά μιχροσ.μ«ρτήμσ.τ:ί

του ·.ια! τGι. συγγνωστά σcpάλματιi τοu~. 11 ρέπει •ιά δώ­

σουν ατό r.σ.ιδi •ιά κατιχλά61J i\τι όr.οιαοi,r.ο:ε -.:οι·rή

κσ.! άν όποστ"Ϊ) δέν θά ε!νσ.ι !κσ.vή έμπρός ε!ι; τήν λύπη·ι

κα! τόν πόνο τώγ γονέων του. '!'ότε θά του γεγ•;ηθη

μέσα του 11 έο.ιθυμ!σ. viι. -.:ρr;ζεvήσ"ΙJ εόχιχρίσ:ησιν .ε!;
τούς γονεtς του διά τών πράξεών του κα.! θά κάμ\/,

δπωσδήποτε 1 αότό πο:J θέλουν ο{ γονείς "tOU.

     Άλλiι. γε•ιν5.τα.ι έντσ.ϋθσ. .:? έρώτημα: Τ! θiι. -.:ρέ­

πει νiι. χά1ιου•1 οι yο•ιείς νά ιιΥ) τιμωρήσουν τά πσ.ι·

οι6. τους; θά τά τιμωρήσουν. 'Γιμωρίσ.ν δμω; οικσ.lιχv,

λογι:;c.ήν Υ.α! Ο'Jγχεκριμένην. Π p!rιtειμέvου νiι. έλέyξω­

με τό πιχιδ! δι' lν σφ«λμα ται.ι, Ο' iρχ!ζωμε άπiJ κά­

ποια έπιτυχίσ. του. Άν άρχίσωμε άπό τό σφάλμα, τό

άr.οθαρρύ•ιωμε κα! δέν έπιτυγχά.γομε τήν διδρθωσιv.

    Πολ).ο! γονεr; οέν γ•ιωρίζσυν Ι;-;:1 ή όπερ6ολιχή

ιiγ6.πη Υn.ί ή &.περ!σχεπτσ> ύποχι:ιρησις ε!ς δλσ.ς τάς

1δ
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25