Page 15 - MATIES_20
P. 15
ΕΚΡΗΚΤΙΚΑΙ ΥΛΑΙ 1. Π ρ ο λ η π τ ι κ σ. ν- έ σ α : Τσ.Οτσ. εl
Ε!ς δ,τι &φopq. τάς έκρηκτικb.ς ϋλσ.ς σuνιστιiτσ.ι: χνσσ..ινιδκbι.άφσοuρσατήμσ.σό.ττσό.μ,ατδα.τ,ινήσμ.ιστ.ουσττόομθσε.ττοσu.ντση.ικσε.!!ς ~εππλιικiινμδ7υJ··
Ή στοι6ασ(σ; κατb. κσ.νόνα νά γίνεται ε!ς ε!δικήν νους &πό πλαυράζ πυρσ.οφσ.λείσ.ς η δυσπροσίτους χώ·
&.ποθήκην, lστω Υ.ατασκευαζομένην προσωρινiός, μέ ρους, -μέ σκοπόν νb. κ<ι.θιστοuν δυνατόν τόν ~λεγχον, ή
Ιοιαιτέραν είσοδσν και &.ερισμδν, μακρb.ν τώv πλευ- vά προειδοποιοϋν διά. πιiσσ. κρίσιμον σ.!Ιξησιv της θερ-
ρών τοi) πλοίου Υ.αί 'tWY θερμών χώρων. ι~οκρσ.σ(σ.ς, ή τήγ πσ.ρουσ(σ.ν Κ«ΠVΟU καί tΠικινδόνων
Π r p Ο Σ Β Ε Σ ΤΙΚ Α Μ Ε Σ Α &.ερίων καί γεvικως διά. πάσσ.ν έπικlνδυνοv συνθή
'Ε·ι .ΕλλιΧδ~ Ισχύουν κσ.νονισμοί προ6λέποντες λε- κην2έ. νάΚρξεσω. ςτ πσ.υρσκσ.τίισi;ςλητ ιέκΥρ.ήσξ.εωςμ.έσα εlναι:
πτομ.ερώς τά πυροσβεστικά μέσα, &.τινσ. δέον νά lχ'!j
lκdι:ιtον πλοίον &.ναλόγως της κατηγορlας ε!ς f)ν &.- α) Αι μόνιμοι πυροσ6εστικαί έγy.αταστάσεις, αΥ-
vήκει. Q[ καΥΟΥιGJJ:Οί ο6τοι lχοuν δημοσιευθjj ε!ς τb. τινες εfyαι δίκτυον σωληνώσεων, διά τοί) δποίου πα-
όπ' &ριθ. 175 (Τ.Α.) τής 7 .8.68 κα! 215 (Τ .Α,.) ρέχεται πυροσ6εστικόv όλικόν. Τίθενται ε!ς !ργον αδ-
25.9.68 cpόλλσ. τής Έcpημερlδος της Κυ6ερνήσεως. τομάτως ή ήμισ.υτομάτως η καί ύπό τοϋ προσωπικοu
Γενικώτερον τά. διατιθέμενα όπό τω.ν πλοίων πυ· κι:ι:ί &.ποτελοϋν τό κυριώτερον κσ.ταστσ.λτικόν μ?σον
pοσ6εσ:ι·.ιά. μέσσ. εlναι πpοληπτiκά και κα.ταστσ.λτικά. διά. τb.ς μεγάλσ.ς πυρκαϊάς πλοίων. Tb. κ<ι.τασ6εστικά
Τά. τελευταία διοιιροϋγτcιι περαιτέρω ε!ς τρείς .κο:τη- όλικά. πού Πο:pέ~οντο:ι δι' αότώγ εlναι, δδωp, &.φρός,
γοp(ας, Τjτοι: &.τμός, δμlχλη, (;02, κόνις 1<..λ.π.
ο:~ Μόνιμοι πυροσβεστικσ.ί έγκο:τσ.στά.σεις, β) Ή μόνιμος πυροσβεστική έγκοιτάστασις δδα-
- β Πυροσ6εστηρες ·φορητοί καl τροχήλατοι κσιί τος καί &φροϋ, εlvσιι &πσ.ρσιίτητος ε!ς πιiν πλοίον,
γ Πρόχειροι κσ.τσισ6εcftικά μέσα. . παραλλήλως Ομως κσιt έπικουρικώς, διά μ.εγσιλυτέρσ.ν
-Πάντα τσ.ϋτσ. φέρουν έμφσ.vές δισ.κpιτι·.ιόν ση- &σφά.λεισιν , δόνσ.τσ.ι νά ύπάρξ'!j κσ.ί μόνιν-ον δίκτυον,
μείον του προορισμοί) των. ' -n;σ;ρέχον και lτερι:ι: κατασ6εστικά μέσcι.
~Sf;~~~~g;,$:$S~~~~s:<i~::$:!>:$:έ§,~~~g;,$:~~~~""""'S:Θ~""~~-""""'S:S$!i~~~S:S$S~~~~~~
(ΣΥΝΕΧΕ JΑ έχ τfis σελ. 9) γράμμων όνό δευτερόλεπτον. Ή 'Επί. τnς όροφnς τοϋ τάνκ θά ·φέ
ρετο1 τnλεχειριζόμενος αόλος ξη
όνάπτυξις τfις όπaιτουμέvnς πιέσε
ρός κόνεως.
οιμοποιnθfι διό mν μετοφοράν με ως θεωρείται ότι δέν εtναι δυνα
Άπό άπόΦεως τaκτικfις, n χρr.
γάλων ποοοmτων ύδατος, εiςπερι τι'> διό τών γνωστών οnμερσν με
οιμοnοίnσις τι;>ϋ όχήματος ούτοϋ
πτώοεις λειψuδρlος. Ίi nυροοθεοτι θόδων καl έξετόζεται n κοταλλn
προβλέπεται ώς άκολούθως:
κn άvτλlο τοϋ όχnμοτος έχει άπό λότnς μιδς έκ δύο λύσεων, ι'Ίτοι :
Έν περιπτώσει άεpοπορικοϋ ό·
δοοιν 2.000 λίτρων, ύδοτος κοτά πaραγωγnς πιέσεως δι' ένο'ωματω τυχήματος, τό μέγα όχnμα ξnρδς
λεπτόν, ύπό πίεοιν 8 άτμοοφοιρών,
μένου όεροσυιjnι~ο.τοΟ, ι'\ διό χn κόνεως κατευθύνει τό μίνι - τάνκ
έκ-ι~ευομένου μέοιp ένός mλεχει·
μικών μέοων. ΈξΕ:τάζετι;~ι ώοούτως μέοι,ι του τείχούς τών φλογών καi
ριζομένου αύλοϋ έπl τfις όροφnς, όνοlγει (5ι' αύτοϋ άτραnόν προσεν·
n οκοπιμότnς άvτικaταστάσεως τοϋ γiσεως. Τό μπτρικόν όχnμο, κοθώς:
θελnνεκοΟς 90 μέτρων, 'Υπάρχει· έ
ουνnθους ύγροϋ άερaφροϋ δι' έτέ· r,κοi ό ύπσοτnρίζων ούτό τύπος
πiοnς δεξομενn 'ύγροΟ άεpοφροΟ
ρου κοτασθεοτit<!οϋ μέσου ώς τό ό παραμένουν έκτός όκτiνος τfις ά
χωρnτικότnτοc; Ι .200 λίτρων. κτινοθολουμένnς θερμότnτος.
λογόνον, τό έλ<;ιφρόν ύδωρ καi
Έν συνεχεία τά δύο" όχnμaτο
Τό μεγολύτερον, μέχρι οτιγμnς, άλλα. - διευρύνουν τnν ύνοιγεiοον μέσι,ι
όχnμο τfις οίκογενείος, ό τύπος Ε, των φλογών άτροnόν τfι θοnθείο
τό όποiον ώς nροελέχθn εύρiσκε Κύριον ?<αροκmριοτικόν, άλλά τών μεγάλων αύλwν κόνεως κοί ύ-
ται εlς τό στάδιον τfις μελέmς κοi
τfις δοκιμαστικής κοταοκευnς, ά καi νεωτερισμός, τοϋ όχnματος θό 5οτος - όφροϋ, παρέχοντα ούτω
ξlζεΙ τόν κόπον iδιοιτέρας έξετά
εfναι ότι τούτο, κάτωθεν τοϋ ένός προστασίόν είς τό εiδικώς έξωπλι
σμέν.a πλr.ρώμο:rο διασώσεως. εiς
έκ των δύο θαλάμων όδnνnσεως, τρόπον ώσ'rε τούτα νά. προσεγvί
σωοι τήν ότροκτον κοί νό έ,νεργn
θά φέρr~ έντός εiδικfις θυρίδοc; ~ οωοι διάσωσιν μετό μεγάλων nιθο·
νοτι'ιτων έπιτυχίας.
οεως. ((μίνι . τάνκ», έν έρπυστριοφόpο"' l.
'Εν κοτοκ:λεiδι, όφοϋ έξnτάσομεν
Κοτ' άρχnν τό όχnμο θά εtναι χnμα μnκους Ι ,50 πλάτους Ι ,20 κοί καl έθουμόσομεν τός έπιτεύξεις
aύτός τnς συγχρόνου τεχνικnς, δυ
rπαρόμοιον πρός τόν τύπον όλλό -ύψους 1,20 μέτρ., τό όποΊον θά εl νάμεθα νό έξογάγωμεν τό ουμnέ-
'Ρ:lΟμο ότι ό άνθρωπος, εύτυχώς,
μέ όλικόν θάρος όνω των 46 τόν νaι nλεκτροκίνr.τον, τροφοδοτούμε
'πάν' τοτε θά έξευρfσκn τρόπους ν'
νων. θό κινnτοι ύπό κινnτnρος 1· νσν ύπό τοϋ «μπτρικοϋ» όχnματσς
σχύος 1.000 ίnnων, έ/11 4 όξόνι.iν άντιμετωnίζn έπιτυχώς κοi νά έζέρ
μέ μεγlατnν ταχύτnτο Ι 00 χιλ) τρων καί τnλεκοτευθυνόμενον δι' άσυρ χnτοι νικnτιiς άπό τάς δυσχερείς
κaτοοτάσεις τάς όnqίος ό ίδιος δn
'καθ' ώρον. ΑΙ διαστάσεις του θό μάτου έκ τοϋ θολάμου όδnγnσεως. ι.ιιουργεί είς τόν έουτ,όν του!
r.εtνοι oi ούτοί ώς ai τοϋ τύπου Τ-ό τάνκ αύτό, θό συνδέεται με
Ί-: χωρnτικόmτος ιrου εiς κοταοθε τά τοϋ μnτρικοϋ όχnμοτος διά σω
οτικό ύλικό προθλέπετοι ώς .έξί'iς:
δικοϋ ύλικοϋ μεγόλπς άντοχfις είς
10.000 χιλιόγραμμα ξnρδς κόνεως
λfινος μnκcuς Ι 20 μέτρων. έξ εi
καi 5.000 λiτρο ύγpοϋ όεροφpοϋ, διicοϋ ύλικοϋ, μεγάλής άντοχfις εlς
τnν θερμότnτα. Είς τό έσ'ωτερικόν
Εiς τό μέσον τοϋ όχήμοτος, έπί τοϋ σωλfιvος θά εύρίσκετaι καί τό
τnς όροφnς θό φέρεται τnλεχειρι 'κολώδιον τροφοδσσiας τοΟ τάνκ.
ζόμενος ούλός ζr.ρδς κόνεως, 1- Τό πλάτος τών έρπυστριών του ύ·
κaνόmτος έκτοξεύοεως · 100 χιλιο- πολογίζεται εiς 1Ο έκοτοοτά, n δέ
ταχύτnς του είς 1Ο χιλ) τρο ώρΙΟίως.
13