Page 30 - MATIES_27
P. 30

:χ ς β ου λ ή σ ε ω ς .

                                                                      .Αί μέθοδο. άνα'!Ιτύξεως της

                                                                     Gοuλήσεως τοΟ 'Πράττειν τό
                                                                     {αλό\. δέν διαφέρουν ά'Πό έ­

Υπο ΤΟΥ ΠΥΡΑΓΟΥ ΑΦΕΝΤΙΔΗ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ                                  "είν:χς τάς ό1tοία:; fιδη έχομεν
                                                                     i.ν -rtεριλήψει άvαφέρaι.

                   (ΣΥΝΕΧΕΙΑ       ραβίασις της ~ονίας καί           Τό: δασικά έμ'Πόδ'ια, οί με .

       έ1< τοΟ -rtpoηγouμέvou)     της ίσορρο'Πήσεως, έ'Ιtαvέρχε­    Ύσλύτεροι έχθροi, οί δ1t0ίοι
                                                                     άvτιτίθενται •καί τορός τήν ~α­
Αί σχέσεις αδται εtναι σύνθετοι    τοιι ώς βλημα έναvτίον τοΟ        λήν βούλησιν και 'Πρός τήν
                                   .nαραδάτου. Εlναι έ'Πομένως       βούλησιν τοΟ 'Πράττειν τό 11.α­
1<αι μυστηριώδεις, έγείρουσαι      α"'Παραιτητον  να~ συyκρατω....-
~άς -rtλέον δυσ1<6λοuς έρωτή­                                        λό~ ε!ναι ό έγωκεvτρισμος
uεις διά τήν άρχήν, τήν σημα­      μεν την έ-rtαναστατικότητά        και ή έγω'Πάθεια.
Gίαν 1<αί τόν σκοπόν της ζω­
ης, ταΟτα δέ συνα'Ποτc:λοΟν        μας καί νά μάθωμ·εν νό: ζω­          Ό έγωκε\.τρισμός δύναται
                                                                     νά ΟU\U'Πάρξη μέ τήν ε.Lλνκρι
τά διηνeκη θέματα τοΟ φιλο­        μεν έν άρ.μονίρ και ίσορρΟ'Πίςχ
οοψικοΟ διαλογισμοΟ, της                                             vij τιροσήλωσιν 'Πρός άλλους
                                   μέ τήν ζωήν.
'Πvευματι κης σκέψεως και της                                        καί μέ 'Πράξ.ε ις αύτοθuσίας·
C'ρησκευτικης 'Πίστεως. Δυ\ά­      Άκριβ&ς, δ-rtως ή βούλησις
μεθα έν τούτοις νά ά'Πομονώ­
                                   !:χει την δύναμιν νά άναrπτύ­     &πάρχ ε ι γενική τάσ ις, τά 'Πάν­
σωμεν ά'Πό τά έρωτήματα            ξη έαυτην καί ,νά έλέγχη καί      τα νά άvαφέιρωνταt είς τόν έ­
ταuτα, Θκείνα τά ό'Ποία, ένω
είναι άφηρημένα και εlς με­        κατευθύνη τό:ς άλλας ψυχο­        αυτόν μας, τά 'Πάντα νό: θεω­
γίστην ά'Πόστασιν ά'Π' άλλή­                                         ρω\.ται ά'Πό τήν ά'Ιtcψιν της
λων, εlς τήν 'Πραγματικότητα       λογικάς ένεργείας, οδτως ίfχει
σχετίζονται μέ κάθε -rtράf.ιιν
της καθημερινijς .μας ζωης.        και τήν δύναμιν τοΟ αύτοε­        lδικfiς }!ας 'Προσωm·κ6'rητος,
Εtμεθα συνεχ&ς &tτοχρεωμέ­
"cι νά λαμδάνωμεν θέσιν, άν­       λέγχου καί της αuτΟ'Πει'θαρ­      νά συγκεντρωνώμεθα μόνον
τιμετω'Πίζοvτες συνθήκας καί       ',((ας, νά συμ({ι~βάση έαυτήν     γύρω άτιό τάς Ιδικάς μας Ι­
γεγονότα (-περιστα'Ακά) -rtριΧ­
yμα τό ό'ΙtοίΟ'ΙΙ 'ΠροΟτιοθέτει    μέ ώρισμένοuς 'Περιορισμούς       δέας και τό:ς !διικάς μας συ­
ά'Παραιτήτως μίαν σημασί,αν                                          VCl'ισθηματικό:ς άντιδράσεις.
και έκτψησιν της ζωης μίαν         καl νά ύ'Ποtάσσεται είς τάς       Τό έγωκεvτρικόν ά-ι'ομοιν πιθα­
                                                                     νόν εiλικ.ρινως νά έ-rtιθυμη νά
φιλοσοψίαν η μ'ίαν -rt!στιν, 11-   ·γενικό:ς άξίας, έλευθέρως ά­     κάμη τό καλόν, άλλό: κατά

στω καί στοιχειώδη η άσυνεί­       \.αγνωR~ζομένας και ά'Ποδεχο
δητον.
                                   μένας.
    cΛσμδάνοvτες θέσιν» 11vαν­
τι της ζωης γενικως, σι:"ήθως      ΑVτη ε1ναι ή cδοολησις τοΟ        τόν τρό'Ιtον -rtoo αύτό θέλε,,
~ια-rtράττομεν τά tδια σφάλ­
ματα τά 6-rtοϊα διcmράττομεν       πράττειν τό .καλόν:ο καί είν~ι    έ'Πομένως εtναι 'Πιθανόν νό: ά­
και εlς τάς σχέσε•ις μέ τοος
συvανθρώ'Ποuς μας. Ή ίδlα          διάφορος ά'Πό τήν c κσλήν         'Τtοδη τούτο καταθλιmνκόν ~
τιροσω'Πική ά λα ζ ώ ν δ ο ύ­
λ η σι ς -rtpocmαθεί συ\εχως       βούλησιν•. Ε ίς την καλήν         φανατικό\. . Έ-rtιθuμεί oi -rtάν­
' ά έ111ι κρατήση της φύσεως,
.ά έ-rtαvαστατη έναντ!ον -rtερι­   cού},ησιν ή έμφασις τίθεται       τες νά συμβιδασθοΟν μέ τάς
.;τατι κων της ζωης ,καl έναν­
τίο:v τοΟ -τtpοορισ.μοΟ της. 'Αλ­  r:-rtί της κσλωσύνης. Είναι μία   'Τtε-rtοιθήσεις του,  έ-rt ι6άλλεt
λά ή φύσις και ή μοίρα δέν
δύνανται νά χλευασθοΟν. Ύ­         φιλανθρω'Ιtική στάσις και ~­      τάς μεθόδους του καί 6λέτιει
'!tάρχaι εlς τόν κόσμον, άνε­
ί,αρτήτως -tΌΟ τρό"Ιtοu μέ τόν     άθεσις έ\.ανtίον των άλλων.       σωτηρίαν μόνον εlς τήν ύπ'
ό'Ιtοίον τήν έκλαμδάνομεν, ~­                                        αύτοΟ -rtpοτεινομένην θεpα-
νας ιcχοικός νόμος άρμανίας,       Ή <Καλή δούλησις (θέλησις),       1ΤΕίαν. Μία τοιαύτη στάσις ά­
ίσορροτtήσεως, άντισταθμίσε­
ως· κάθε δρ&σις 'Προκαλεί μί­      ά'Ποτελεϊ τήν 'ΠροΟπόθεσιν της
αν άντίδραοιν, και ικάθε -rtα-
                                   άμοιβαίας κατανοήσεως, τό         'Ποτελεί 6σ;,ι κόν σφά/ψα 'Προ­
                                                                     &λέψεως, μlαν 'Πpαwατικήν
                                   ;.ιέσον &.ά την έ'Ιtίλuσ~ν άν­

                                   Ορω'Ιt(νων 'Προβλημάτων, δημι     ψuχολοyυκήν •τιτολεμαϊικήν άν

                                   ουρyεί όρθάς σχέσειις, έ-κψρά­    τίληψιν• . Οϋτω, μέ τάς καλυ ­
                                                                     τέρας των προθέσεων δύνα­
                                   .ζεται ε(ς τήν συνερycrt'bκότη­
                                                                     ται τις νά 'Προξεvήση σοβα­
                                   τα, Ι~χει όνομασθij cή δραστή­
                                                                     ράν βλάβ:·i1• δτrως 6 cεύγεvής•
                                   ριος άρχή της είρήνης•. Είς
                                                                     'Πίθηκος, δ Ο'Ποίος δταv είδε
                                   τήν •βούλησιν τοΟ 1tράττειν       τό ψάρι είς τό \'Ε.ρό Ι~τρεί,ε

                                   τό καλόν• ή fμφαuις τ{θεταί

                                   έ'Πί της δοuλήσεως. Ά'Ποtε­       νά τό 'Πιάση διά νό: τό σώση
                                                                     άπό τόν 'ΠVιyμόν. μεταφέ.ρον·
                                   λεϊ αVτη την ίσχυράy ά'Ποφα­      τας τσΟτο ε tς τούς κλάf>ους
                                                                     ένός δένεlρου.
                                   οιστικότητα να όδηγήση 1tρός

                                   τόν θ,ρίαμδσν, έ'Πομένως ε!ναι

                                   θετιuκή, 'δραστηρία, δuναμιική.

                                   Ετναι - κατά τό i-!έτρον κα­      'Εγωπάθεια, άφ' έτέροu, ετ­

                                   τ:ά τό 6-rtοίον μία ~ίνη          vαι τό ά'Ποτέλεσμα της 6ασι­
                                   v-rtαρξις δύνατα1 νό: τήν άνα­
                                                                     κης έ'Πιθ\λμίας δι· αύτοσυντή­

                                   γνωρ!ση ικαί νό: τήν έκδηλώ­      ρησιν καί αύτοτιε'Ποίθησ~ν, ά­

                                   ση - μία gκψραΌ'ις της βοο­       'Πόρ')οια της έ'Πιθυμ'ίας διά
                                   λήσεως τοΟ όλου, τη ς θ ·ε (.     κατοχήν κ αί έ'Πι κράrη σιν ώς

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35