Page 30 - MATIES_27
P. 30
:χ ς β ου λ ή σ ε ω ς .
.Αί μέθοδο. άνα'!Ιτύξεως της
Gοuλήσεως τοΟ 'Πράττειν τό
{αλό\. δέν διαφέρουν ά'Πό έ
Υπο ΤΟΥ ΠΥΡΑΓΟΥ ΑΦΕΝΤΙΔΗ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ "είν:χς τάς ό1tοία:; fιδη έχομεν
i.ν -rtεριλήψει άvαφέρaι.
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ραβίασις της ~ονίας καί Τό: δασικά έμ'Πόδ'ια, οί με .
έ1< τοΟ -rtpoηγouμέvou) της ίσορρο'Πήσεως, έ'Ιtαvέρχε Ύσλύτεροι έχθροi, οί δ1t0ίοι
άvτιτίθενται •καί τορός τήν ~α
Αί σχέσεις αδται εtναι σύνθετοι τοιι ώς βλημα έναvτίον τοΟ λήν βούλησιν και 'Πρός τήν
.nαραδάτου. Εlναι έ'Πομένως βούλησιν τοΟ 'Πράττειν τό 11.α
1<αι μυστηριώδεις, έγείρουσαι α"'Παραιτητον να~ συyκρατω....-
~άς -rtλέον δυσ1<6λοuς έρωτή λό~ ε!ναι ό έγωκεvτρισμος
uεις διά τήν άρχήν, τήν σημα μεν την έ-rtαναστατικότητά και ή έγω'Πάθεια.
Gίαν 1<αί τόν σκοπόν της ζω
ης, ταΟτα δέ συνα'Ποτc:λοΟν μας καί νά μάθωμ·εν νό: ζω Ό έγωκε\.τρισμός δύναται
νά ΟU\U'Πάρξη μέ τήν ε.Lλνκρι
τά διηνeκη θέματα τοΟ φιλο μεν έν άρ.μονίρ και ίσορρΟ'Πίςχ
οοψικοΟ διαλογισμοΟ, της vij τιροσήλωσιν 'Πρός άλλους
μέ τήν ζωήν.
'Πvευματι κης σκέψεως και της καί μέ 'Πράξ.ε ις αύτοθuσίας·
C'ρησκευτικης 'Πίστεως. Δυ\ά Άκριβ&ς, δ-rtως ή βούλησις
μεθα έν τούτοις νά ά'Πομονώ
!:χει την δύναμιν νά άναrπτύ &πάρχ ε ι γενική τάσ ις, τά 'Πάν
σωμεν ά'Πό τά έρωτήματα ξη έαυτην καί ,νά έλέγχη καί τα νά άvαφέιρωνταt είς τόν έ
ταuτα, Θκείνα τά ό'Ποία, ένω
είναι άφηρημένα και εlς με κατευθύνη τό:ς άλλας ψυχο αυτόν μας, τά 'Πάντα νό: θεω
γίστην ά'Πόστασιν ά'Π' άλλή ρω\.ται ά'Πό τήν ά'Ιtcψιν της
λων, εlς τήν 'Πραγματικότητα λογικάς ένεργείας, οδτως ίfχει
σχετίζονται μέ κάθε -rtράf.ιιν
της καθημερινijς .μας ζωης. και τήν δύναμιν τοΟ αύτοε lδικfiς }!ας 'Προσωm·κ6'rητος,
Εtμεθα συνεχ&ς &tτοχρεωμέ
"cι νά λαμδάνωμεν θέσιν, άν λέγχου καί της αuτΟ'Πει'θαρ νά συγκεντρωνώμεθα μόνον
τιμετω'Πίζοvτες συνθήκας καί ',((ας, νά συμ({ι~βάση έαυτήν γύρω άτιό τάς Ιδικάς μας Ι
γεγονότα (-περιστα'Ακά) -rtριΧ
yμα τό ό'ΙtοίΟ'ΙΙ 'ΠροΟτιοθέτει μέ ώρισμένοuς 'Περιορισμούς δέας και τό:ς !διικάς μας συ
ά'Παραιτήτως μίαν σημασί,αν VCl'ισθηματικό:ς άντιδράσεις.
και έκτψησιν της ζωης μίαν καl νά ύ'Ποtάσσεται είς τάς Τό έγωκεvτρικόν ά-ι'ομοιν πιθα
νόν εiλικ.ρινως νά έ-rtιθυμη νά
φιλοσοψίαν η μ'ίαν -rt!στιν, 11- ·γενικό:ς άξίας, έλευθέρως ά κάμη τό καλόν, άλλό: κατά
στω καί στοιχειώδη η άσυνεί \.αγνωR~ζομένας και ά'Ποδεχο
δητον.
μένας.
cΛσμδάνοvτες θέσιν» 11vαν
τι της ζωης γενικως, σι:"ήθως ΑVτη ε1ναι ή cδοολησις τοΟ τόν τρό'Ιtον -rtoo αύτό θέλε,,
~ια-rtράττομεν τά tδια σφάλ
ματα τά 6-rtοϊα διcmράττομεν πράττειν τό .καλόν:ο καί είν~ι έ'Πομένως εtναι 'Πιθανόν νό: ά
και εlς τάς σχέσε•ις μέ τοος
συvανθρώ'Ποuς μας. Ή ίδlα διάφορος ά'Πό τήν c κσλήν 'Τtοδη τούτο καταθλιmνκόν ~
τιροσω'Πική ά λα ζ ώ ν δ ο ύ
λ η σι ς -rtpocmαθεί συ\εχως βούλησιν•. Ε ίς την καλήν φανατικό\. . Έ-rtιθuμεί oi -rtάν
' ά έ111ι κρατήση της φύσεως,
.ά έ-rtαvαστατη έναντ!ον -rtερι cού},ησιν ή έμφασις τίθεται τες νά συμβιδασθοΟν μέ τάς
.;τατι κων της ζωης ,καl έναν
τίο:v τοΟ -τtpοορισ.μοΟ της. 'Αλ r:-rtί της κσλωσύνης. Είναι μία 'Τtε-rtοιθήσεις του, έ-rt ι6άλλεt
λά ή φύσις και ή μοίρα δέν
δύνανται νά χλευασθοΟν. Ύ φιλανθρω'Ιtική στάσις και ~ τάς μεθόδους του καί 6λέτιει
'!tάρχaι εlς τόν κόσμον, άνε
ί,αρτήτως -tΌΟ τρό"Ιtοu μέ τόν άθεσις έ\.ανtίον των άλλων. σωτηρίαν μόνον εlς τήν ύπ'
ό'Ιtοίον τήν έκλαμδάνομεν, ~ αύτοΟ -rtpοτεινομένην θεpα-
νας ιcχοικός νόμος άρμανίας, Ή <Καλή δούλησις (θέλησις), 1ΤΕίαν. Μία τοιαύτη στάσις ά
ίσορροτtήσεως, άντισταθμίσε
ως· κάθε δρ&σις 'Προκαλεί μί ά'Ποτελεϊ τήν 'ΠροΟπόθεσιν της
αν άντίδραοιν, και ικάθε -rtα-
άμοιβαίας κατανοήσεως, τό 'Ποτελεί 6σ;,ι κόν σφά/ψα 'Προ
&λέψεως, μlαν 'Πpαwατικήν
;.ιέσον &.ά την έ'Ιtίλuσ~ν άν
Ορω'Ιt(νων 'Προβλημάτων, δημι ψuχολοyυκήν •τιτολεμαϊικήν άν
ουρyεί όρθάς σχέσειις, έ-κψρά τίληψιν• . Οϋτω, μέ τάς καλυ
τέρας των προθέσεων δύνα
.ζεται ε(ς τήν συνερycrt'bκότη
ται τις νά 'Προξεvήση σοβα
τα, Ι~χει όνομασθij cή δραστή
ράν βλάβ:·i1• δτrως 6 cεύγεvής•
ριος άρχή της είρήνης•. Είς
'Πίθηκος, δ Ο'Ποίος δταv είδε
τήν •βούλησιν τοΟ 1tράττειν τό ψάρι είς τό \'Ε.ρό Ι~τρεί,ε
τό καλόν• ή fμφαuις τ{θεταί
έ'Πί της δοuλήσεως. Ά'Ποtε νά τό 'Πιάση διά νό: τό σώση
άπό τόν 'ΠVιyμόν. μεταφέ.ρον·
λεϊ αVτη την ίσχυράy ά'Ποφα τας τσΟτο ε tς τούς κλάf>ους
ένός δένεlρου.
οιστικότητα να όδηγήση 1tρός
τόν θ,ρίαμδσν, έ'Πομένως ε!ναι
θετιuκή, 'δραστηρία, δuναμιική.
Ετναι - κατά τό i-!έτρον κα 'Εγωπάθεια, άφ' έτέροu, ετ
τ:ά τό 6-rtοίον μία ~ίνη vαι τό ά'Ποτέλεσμα της 6ασι
v-rtαρξις δύνατα1 νό: τήν άνα
κης έ'Πιθ\λμίας δι· αύτοσυντή
γνωρ!ση ικαί νό: τήν έκδηλώ ρησιν καί αύτοτιε'Ποίθησ~ν, ά
ση - μία gκψραΌ'ις της βοο 'Πόρ')οια της έ'Πιθυμ'ίας διά
λήσεως τοΟ όλου, τη ς θ ·ε (. κατοχήν κ αί έ'Πι κράrη σιν ώς
30