Page 33 - MATIES_27
P. 33
καt τοιαύτη εύρίσκοuσα 00\Αε ας, γενικfiς 'tξ ικα\ εtδι.κfiς· οο ύπό τοΟ Βέρμαν Χέσε, Πάρλ
χως έμΤtόδια, τά δττάα ψΤtο
δίζοuν τή~v Ικ.αvοπσίησι"', δη τη -περικλείει: f>1ποόκ καί Πρ{στ>λεϋ.
μιουργεί έΤtιθετ.ι;κότητα και
α) Μίαν γνωσιν τfiς ψvχο 3. Ή άνάτcτvξις καί ή χρη
η:αρα6άσεις, την τάσιν νά κα
λογικης δαμfiς της ά\ΙθρωΤtί σιμοποίησ!ς της έμπαθείας
ταστρέφη κάθε τι τό δ1tοίον
νης ύπάρξεως. (φανταστική Τtρο6ολή της οο
ΤtαρεμΤtοδίζ!Ε'ι τήν διατήρφιν
των έΤtιθυμητων άντικεψέ.νων. β) Μίαν κ•ατανόησιν της δι vειδήσεως τινος, εtς μίαν άλ
Ή έγωπάθεια εtναι €μφu αφορετικης ψvχολοyίας των . ..λην ϋτιαρξ!ν). Ή πρώτη άπ....αί-
τος εtς τόν ό:vθρωπον και πάν
ήλικιl:Υν, φόλων, τύΤtων κ.λ.Τt. τησις προς τον σκοπον τοuτσv
τοτε ύ'ΠiΊρχεν, άλλά σήμεροιv
Τtεριλαμ6άνει mρισσδτερον γ) Μίαν ένημέρωσιν μέ τήν εtναι μία στάσις άτιρόσωπος
έντδνοος 1καl έ'Π'ι·κινδόνοuς τό
εtδvκήν 1μοναδι<1<ήν σ(Μ3εσιν κ.αι λήθης τcu έγώ μας (-μ*α
πους, διότι ή σύγχρονος ζωή
1tαρέχει ίσχvρότε.ρα t.ρεθίσv.α των χαρακτηριστικων των δι προπαρασκεvαστική Ο:σ.κησις
τα, όλ ιγωτέροος -περιορι:Jμούς
-αφόρων άτόμων. σωματικης, ΟV\αισθηματικης
καί περισσότερον ισχυρά δρ
γανα κ•αταστροφfiς. Τά .μέσα Τtρός άττάκτησιν καί ΤtVεuματικης ήρ::.μίας δύ
Ό έλεγχος της έγωπαθεί αύτijς της γνώσεως εtναι: νο ται νά Gοηθήση πρός τόν
ας έπομέvως, δέν εtναι μόνον
ήθ~κή έ-πείιyοuσα άνάγΙΚη, εt 1. Ή •μελέτη 6ι6λίων τά 6- cκcπόν τοuτον). Τοuτc. κατορ
~αι μία άνάyκη διά την 'ΚΟι
ποία άσχολοϋνrαι μέ τήν ψv θοϋται άφήνοντες τόν έαυτόν
νωνικήν άσφάλειαν. 'Ένα άλ f\μας νά δια· η:ερασθη
χολογίαν άτιό δu\Ιαμuκης καl δρα
λο . μπδδιον εtναι ή αιειψις στηρίως νά έγφθΤj, ύπό έΙιός
ούμο.νιστικης άτιόψεως.
κατανοήσεως των ωv..ων. Ε'ί 2. Ή ·έπί)Ι'Vωσις των άνθρω
μεθα εύκόλως έπιρρεΤtείς. άμερίστοv ένδιαφέροντος πρός
Τtρός τήν μή κατανό• ,ν έ
πίνων προσωπικοτήτων, ή 6- τό πρόσωπον τό δη:οίον θέλο
κεLvc... ν, ο! όποίοι εtνο~ι διαφο
ρε:ηκijς φuλfiς, έθν~κότljτος fι ποία δί.δεται &πό πρωταιρχι μεν νά ·1«ατανα,σωμε.ΙV. "Ας
κοινων1 κijς τάξεως, έ'Κείνων οί
δποϊοι άνήκοuν είς διαφορετι κων δοκιμίων και άλλων .κ.ει τόν ΙΊ την πλησιάσω•μεν μέ
κήν θρησκ.εί0ιν,, διάφορcιν ΤtΟ
λιτι "όν κόμιμα <Κ.λ.π. Άλλά, μένων οπως: 6ιογραψίαι, ή συμΤtάθειαν, μέ σε6αομόν ά
συχ ·u δέν εtναι μuφοτέρα ή μερc·λόγια και έπιστολαl δια κόμη καί μέ θαυμα~δν, ώς
f ; ιψις κατανοήσεως Τtρός ϋπαρξιν ά~·3ρω-πίνην, και ού
φόρων τ&ττων άν&ρώ1tων -άν
έκεινοuς οtτινες πρόσκεινται
ήμων και τούς δττοίοuς άγα δρC>ν, γvναι.κC>ν, άγίων, έη:ι τω νά: δημιουργήσωμεν μίαν
Τtώμεν. ΔΟΟ'tuχως, ή Τtροσω
πική άγάπη δέν· δημιουργεί στημόνων, άpχαίωv και συγ Gαθείαν έσωτερικήν σχέσιν.
άμοι~αίαν κατα:νόησιν -όπως Μετά, dς αόξήσωμεν αύτήν
πιστ-εύοvν ·τwές-. Δννάμεθα, χρόνων, άνατολικων και δυ
τικών. Μεταξύ των τcλ.έον χρη
πολλάκις vό. τrαρατηρήσωμεν αίμων διά τόν σ.κοπόν τοΟτον τήν έη:αφήν. μέχρις δτου ά
τό θλι6ειρόν θέαμα των άν
θρώΤtων, οί &ιτοίοι άγαπC>ν.ιαι πο6η, πρ(;)τον, μία ζc.;τική έ
είλικρινως, άλλά άδuvατοϋν
νά κατανοήσΟΙJ'V η νά έκτιμ'ή rοαφέρομεν, κατά τόχην, έ παφή καl .μετά μία ταvτΟΤtΟί
ησις. "Ας φcοντασθωιkν πρός
σουν τάς ζωτ~κάς άνάγκας έ κείνα τά όποία έγράφησαν
κείνου ποο άγαποϋν (σόζυγος σ't'Ιyμήν δτι ε'ίμεθα αύτό τό
παιδί η γονεός) καί οϋτω τα πεpl t\ &πό τοο Μάρκου Αύ
ράσσεται η άκόμη •καί κατα ρηλίοu, 'Αγίου Αόγα.>στίνοv πρόσωΤtον. "Ας ίδωμεν τόν έ.
στρέφεται ή ζωή του.
Πετράρχου, Μονrαίιv, Άγίας αvτόν μας, είς διαφόροvς συν
Πως εtναι δυνατόν ν' άπ<>
φεuχθη τοϋτο; Διά τfiς θελή Τερέζας, Ρουσσώ, Μαi\f'[ζ(νι, θήκας καί καταστάσεις καl
σεως Τtρός καταvόησιν. Διά
τη• ν Τtραγματικη•ν κατανο•ησιν ~Εμερσσν, ι\ίv.κολν, Άμίελ, dς Τtροκαλέσωμεν τάς η:νευμα
η:ρέΤtει νά θέλωμεν νά κάμω Ραμακρί.σvα, Τολοτόί, Ραμ τικάς και συναισθημCΧ't'ι κάς
μεν την άτιαραίτητον Τtροπα
ρασ.κευήν καί νά άνα-ιιτόξω η:ιντρανάθ Το:y~όρε, Άvφέ του άντιδ.pάuεις πρός αύτά.
μεν έντός μας την εtδικήν λει
τουργίαν ή όΤtοία λέγεται έ μ Κάμ, Κέϊσερλί-γ;κ, Βάγll\.vε.ρ, ( Αύτή . εtνα'ι ή μέθοδος διά
Τt άθ ε 1 α.
'Ελένη Κέλλερ, Γιούνyκ. Πο της δ1tοίας δ γνωστός χαρα
Ή προπαρα-σκεύή -περιλαμ-
6άνει την άτι6κτησιν μιaς έ λό 6οηθητbκά εtναι έπίσης τά κτη ρ Πατήρ MTtράcvv τοϋ
Τtαρκοϋς γνώσεως ψvχολογί- καλά ψvχολογικά λογοτεχνή Τοeρτερτον άνακαλόπτει τούς
μα11α (μvθιστορψατα) δπως έγκληματίaς). Τοιαύτη έμ1tά
έ1<1είνα πού έγράφησαv &πό -θεια εΙ'-<Χι δvνατή έκ τοϋ γε
των Ντίκενς, Μ'Τtαλζά.κ, Τολ γονότος της 15ασικης δμοιότη
στόϊ, Μανζόρι, Ρομέν Ρολλάν. τος της άνθρωπίνης φύσεως,
Αί 6ισyραφίαι καί αί ~έλ παρά τάς έξωτερικάς, άτομι
λαι της σημεριν.ης έ1tοχης δέν κάς καί δμαδικάς διαψοράς.
Εlς !ίκαστον ~ξ ήμων ένυπ&ρ
έξU1tΤ)ρειι:ο0ν, διότι γενικως ά
f\σχολοuνται
θέτουν έίμφcrοιν χοw δvνη't'ικως πάντα τά στοι
μόνον έπί των κατωτέρων, χεία καί αί ίδιότητες της άν
σ.κοτεtνων φάσεων της <b,θρω θρωπίνης ύπάρξεως, τό σπέρ
πίνης φύσεως, 1tολλαί τούτων μα δλων των άρετων •και των
διαικατέχσνται .άτιό dγχος, ά κακιων. Εις εκαστον έξ ήμC>ν
πελΤtισίαν μέ αίσθημ'α άπαισι ύπάρχει είς λανθάνουσαν κ..:χ
οδοξίας η πικρίας ij έξεγέρ
τάστασιν καί ή έγκλη.ματικδ
σεως. 'Επομένως, δίδοvν }l( :xv
της καί ή άyιότης ij ό ήρωϊ
μονομερη και σκοτεινήν εtκό σμδς. ·· Απαντα έξαρτωνται ά
"α τί)ς αι.epωπίνης φόσεως. πό τήν διαφορετικήν άνάmυ
Μεταξό τω.ν όλίyωv έξαφέσε
ξιν, έκτtμησιν, ~κλογήν και ~
ων δvνάμεθα νά άναφέpωμεv
λεyχον.
τά μνημ'όνια τοΟ Γιοόνγκ: ΝΟ
vειρα, Σκέψεις καt νου6έλλαι (Εtς τό έΤtάμενον τό ΤΕΛΟΣ)
31