Page 33 - MATIES_27
P. 33

καt τοιαύτη εύρίσκοuσα 00\Αε­        ας, γενικfiς 'tξ ικα\ εtδι.κfiς· οο­  ύπό τοΟ Βέρμαν Χέσε, Πάρλ
 χως έμΤtόδια, τά δττάα ψΤtο­
 δίζοuν τή~v Ικ.αvοπσίησι"', δη­      τη -περικλείει:                       f>1ποόκ καί Πρ{στ>λεϋ.
 μιουργεί έΤtιθετ.ι;κότητα και
                                      α) Μίαν γνωσιν τfiς ψvχο­             3. Ή άνάτcτvξις καί ή χρη­
 η:αρα6άσεις, την τάσιν νά κα­
                                      λογικης δαμfiς της ά\ΙθρωΤtί­         σιμοποίησ!ς της έμπαθείας
 ταστρέφη κάθε τι τό δ1tοίον
                                      νης ύπάρξεως.                         (φανταστική Τtρο6ολή της οο­
 ΤtαρεμΤtοδίζ!Ε'ι τήν διατήρφιν
 των έΤtιθυμητων άντικεψέ.νων.        β) Μίαν κ•ατανόησιν της δι­           vειδήσεως τινος, εtς μίαν άλ­

     Ή έγωπάθεια εtναι €μφu­          αφορετικης ψvχολοyίας των             . ..λην ϋτιαρξ!ν). Ή πρώτη άπ....αί-
 τος εtς τόν ό:vθρωπον και πάν
                                      ήλικιl:Υν, φόλων, τύΤtων κ.λ.Τt.      τησις προς τον σκοπον τοuτσv
 τοτε ύ'ΠiΊρχεν, άλλά σήμεροιv
 Τtεριλαμ6άνει mρισσδτερον            γ) Μίαν ένημέρωσιν μέ τήν             εtναι μία στάσις άτιρόσωπος
 έντδνοος 1καl έ'Π'ι·κινδόνοuς τό­
                                      εtδvκήν 1μοναδι<1<ήν σ(Μ3εσιν         κ.αι λήθης τcu έγώ μας (-μ*α
 πους, διότι ή σύγχρονος ζωή
 1tαρέχει ίσχvρότε.ρα t.ρεθίσv.α      των χαρακτηριστικων των δι­           προπαρασκεvαστική Ο:σ.κησις
 τα, όλ ιγωτέροος -περιορι:Jμούς
                                      -αφόρων άτόμων.                       σωματικης, ΟV\αισθηματικης
 καί περισσότερον ισχυρά δρ­
 γανα κ•αταστροφfiς.                  Τά .μέσα Τtρός άττάκτησιν             καί ΤtVεuματικης ήρ::.μίας δύ­

    Ό έλεγχος της έγωπαθεί­           αύτijς της γνώσεως εtναι:             νο ται νά Gοηθήση πρός τόν
 ας έπομέvως, δέν εtναι μόνον
 ήθ~κή έ-πείιyοuσα άνάγΙΚη, εt­       1. Ή •μελέτη 6ι6λίων τά 6-            cκcπόν τοuτον). Τοuτc. κατορ­
 ~αι μία άνάyκη διά την 'ΚΟι­
                                      ποία άσχολοϋνrαι μέ τήν ψv­           θοϋται άφήνοντες τόν έαυτόν
 νωνικήν άσφάλειαν. 'Ένα άλ­                                                f\μας νά δια· η:ερασθη
                                      χολογίαν άτιό δu\Ιαμuκης καl                                  δρα­
λο . μπδδιον εtναι ή αιειψις                                                στηρίως νά έγφθΤj, ύπό έΙιός
                                      ούμο.νιστικης άτιόψεως.
 κατανοήσεως των ωv..ων. Ε'ί­         2. Ή ·έπί)Ι'Vωσις των άνθρω
 μεθα εύκόλως έπιρρεΤtείς.                                                  άμερίστοv ένδιαφέροντος πρός
 Τtρός τήν μή κατανό• ,ν έ­
                                      πίνων προσωπικοτήτων, ή 6-            τό πρόσωπον τό δη:οίον θέλο
 κεLvc... ν, ο! όποίοι εtνο~ι διαφο­
 ρε:ηκijς φuλfiς, έθν~κότljτος fι     ποία δί.δεται &πό πρωταιρχι­          μεν νά ·1«ατανα,σωμε.ΙV. "Ας
 κοινων1 κijς τάξεως, έ'Κείνων οί
δποϊοι άνήκοuν είς διαφορετι­         κων δοκιμίων και άλλων .κ.ει­         τόν ΙΊ την πλησιάσω•μεν μέ
 κήν θρησκ.εί0ιν,, διάφορcιν ΤtΟ­
λιτι "όν κόμιμα <Κ.λ.π. Άλλά,         μένων οπως: 6ιογραψίαι, ή­            συμΤtάθειαν, μέ σε6αομόν ά­

συχ ·u δέν εtναι μuφοτέρα ή           μερc·λόγια και έπιστολαl δια­         κόμη καί μέ θαυμα~δν, ώς
f ; ιψις κατανοήσεως Τtρός                                                  ϋπαρξιν ά~·3ρω-πίνην, και ού­
                                      φόρων τ&ττων άν&ρώ1tων -άν­
έκεινοuς οtτινες πρόσκεινται
ήμων και τούς δττοίοuς άγα­           δρC>ν, γvναι.κC>ν, άγίων, έη:ι­       τω νά: δημιουργήσωμεν μίαν
Τtώμεν. ΔΟΟ'tuχως, ή Τtροσω­
πική άγάπη δέν· δημιουργεί            στημόνων, άpχαίωv και συγ­            Gαθείαν έσωτερικήν σχέσιν.
άμοι~αίαν κατα:νόησιν -όπως                                                    Μετά, dς αόξήσωμεν αύτήν
πιστ-εύοvν ·τwές-. Δννάμεθα,          χρόνων, άνατολικων και δυ­
                                      τικών. Μεταξύ των τcλ.έον χρη
πολλάκις vό. τrαρατηρήσωμεν           αίμων διά τόν σ.κοπόν τοΟτον          τήν έη:αφήν. μέχρις δτου ά­
τό θλι6ειρόν θέαμα των άν­
θρώΤtων, οί &ιτοίοι άγαπC>ν.ιαι                                             πο6η, πρ(;)τον, μία ζc.;τική έ­
είλικρινως, άλλά άδuvατοϋν
νά κατανοήσΟΙJ'V η νά έκτιμ'ή­        rοαφέρομεν, κατά τόχην, έ­            παφή καl .μετά μία ταvτΟΤtΟί­
                                                                            ησις. "Ας φcοντασθωιkν πρός
σουν τάς ζωτ~κάς άνάγκας έ­           κείνα τά όποία έγράφησαν
κείνου ποο άγαποϋν (σόζυγος                                                 σ't'Ιyμήν δτι ε'ίμεθα αύτό τό
παιδί η γονεός) καί οϋτω τα­          πεpl t\ &πό τοο Μάρκου Αύ­
ράσσεται η άκόμη •καί κατα­           ρηλίοu, 'Αγίου Αόγα.>στίνοv           πρόσωΤtον. "Ας ίδωμεν τόν έ.
στρέφεται ή ζωή του.
                                      Πετράρχου, Μονrαίιv, Άγίας            αvτόν μας, είς διαφόροvς συν
    Πως εtναι δυνατόν ν' άπ<>­
φεuχθη τοϋτο; Διά τfiς θελή­          Τερέζας, Ρουσσώ, Μαi\f'[ζ(νι,         θήκας καί καταστάσεις καl
σεως Τtρός καταvόησιν. Διά
τη• ν Τtραγματικη•ν κατανο•ησιν       ~Εμερσσν, ι\ίv.κολν, Άμίελ,           dς Τtροκαλέσωμεν τάς η:νευμα

η:ρέΤtει νά θέλωμεν νά κάμω­          Ραμακρί.σvα, Τολοτόί, Ραμ­            τικάς και συναισθημCΧ't'ι κάς
μεν την άτιαραίτητον Τtροπα­
ρασ.κευήν καί νά άνα-ιιτόξω­          η:ιντρανάθ Το:y~όρε, Άvφέ             του άντιδ.pάuεις πρός αύτά.
μεν έντός μας την εtδικήν λει­
τουργίαν ή όΤtοία λέγεται έ μ­        Κάμ, Κέϊσερλί-γ;κ, Βάγll\.vε.ρ,       ( Αύτή . εtνα'ι ή μέθοδος διά
Τt άθ ε 1 α.
                                      'Ελένη Κέλλερ, Γιούνyκ. Πο­           της δ1tοίας δ γνωστός χαρα­
   Ή προπαρα-σκεύή -περιλαμ-
6άνει την άτι6κτησιν μιaς έ­          λό 6οηθητbκά εtναι έπίσης τά          κτη ρ Πατήρ MTtράcvv τοϋ

Τtαρκοϋς γνώσεως ψvχολογί-            καλά ψvχολογικά λογοτεχνή­            Τοeρτερτον άνακαλόπτει τούς

                                      μα11α (μvθιστορψατα) δπως             έγκληματίaς). Τοιαύτη έμ1tά­

                                      έ1<1είνα πού έγράφησαv &πό            -θεια εΙ'-<Χι δvνατή έκ τοϋ γε­

                                      των Ντίκενς, Μ'Τtαλζά.κ, Τολ­         γονότος της 15ασικης δμοιότη­

                                      στόϊ, Μανζόρι, Ρομέν Ρολλάν.          τος της άνθρωπίνης φύσεως,

                                      Αί 6ισyραφίαι καί αί ~έλ­             παρά τάς έξωτερικάς, άτομι­

                                      λαι της σημεριν.ης έ1tοχης δέν        κάς καί δμαδικάς διαψοράς.
                                                                            Εlς !ίκαστον ~ξ ήμων ένυπ&ρ­
                                      έξU1tΤ)ρειι:ο0ν, διότι γενικως ά­
                                      f\σχολοuνται
                                                       θέτουν έίμφcrοιν     χοw δvνη't'ικως πάντα τά στοι

                                      μόνον έπί των κατωτέρων,              χεία καί αί ίδιότητες της άν­

                                      σ.κοτεtνων φάσεων της <b,θρω­         θρωπίνης ύπάρξεως, τό σπέρ­

                                      πίνης φύσεως, 1tολλαί τούτων          μα δλων των άρετων •και των

                                      διαικατέχσνται .άτιό dγχος, ά­        κακιων. Εις εκαστον έξ ήμC>ν

                                      πελΤtισίαν μέ αίσθημ'α άπαισι­        ύπάρχει είς λανθάνουσαν κ..:χ­
                                      οδοξίας η πικρίας ij έξεγέρ­
                                                                            τάστασιν καί ή έγκλη.ματικδ­
                                      σεως. 'Επομένως, δίδοvν }l( :xv
                                                                            της καί ή άyιότης ij ό ήρωϊ­

                                      μονομερη και σκοτεινήν εtκό­          σμδς. ·· Απαντα έξαρτωνται ά­

                                      "α τί)ς αι.epωπίνης φόσεως.           πό τήν διαφορετικήν άνάmυ­
                                      Μεταξό τω.ν όλίyωv έξαφέσε­
                                                                            ξιν, έκτtμησιν, ~κλογήν και ~­
                                      ων δvνάμεθα νά άναφέpωμεv
                                                                            λεyχον.
                                      τά μνημ'όνια τοΟ Γιοόνγκ: ΝΟ­

                                      vειρα, Σκέψεις καt νου6έλλαι          (Εtς τό έΤtάμενον τό ΤΕΛΟΣ)

                                                                                                                      31
   28   29   30   31   32   33   34   35   36